fredag 26 augusti 2011

Springa i benen, nej - men i huvudet!

Var trött i kroppen igår så jag tänkte att jag skulle ta ett lugnt återhämtningspass i skogen. Rundan jag tänker på är en liten slinga på typ 2 km, bara skog, och en bra blandning med små backar. Jag gick till spårets början och startade tidtagningen när jag började gå, med en varvtid när jag började springa.

Och jag började pringa... Eller.. Vad kan man kalla det...? Kände mig så stel och tung i benen, stegen gjorde ont i alla aktiva benmuskler... Här hade jag tänkt mig en skön lugn jogg på mjuk skogsstig. Mmmmm... Men, nej. Ack vad fel jag hade. Tydligen hade jag även glömt att jag gått upp en del i vikt sedan jag sist sprang i skogen. Det kändes riktigt jobbigt! Men det kanske släpper snart tänkte jag, bara jag blir varm.

Snart kom en uppförsbacke, och tanken var att jag skulle ta i i uppförsbackarna, så jag körde på! Förvånansvärt gick det bra! Men vad kommer efter uppförsbackar...? Jo, nerförsbackar! Oj! Stelt och ont, aj aj aj. Sen blev det plant igen, och gjorde fortfarande ont typ överallt. Sen kom en uppförsbacke och jag gav järnet! Och det kändes så bra! Jag kunde ta i och fick till avstamp och allt! Fantastiskt! Och sen ner... Ont! Upp - underbart! Tur att jag bara skulle springa två km...!

Tiden för skogsrundan blev 23 min. Jag fortsatte en bit till efter skogsrundan med att bara gå. Det gjorde oxå ont, som det gjorde för ung en vecka sedan, samma typ av smärta. Fast den här gången kunde jag gå nästan ordentligt... :) Försöker verkligen tänka positivt, och vet att jag inte har tränat så länge än... men denna smärta är ganksa jobbig. Ska jag ha så här ont varje gång jag springer...? *Suck*

Gick hem, och på slutet kunde jag nästan gå normalt. Det kändes nästan som att benen behövde röra på sig en stund till för att kunna "läka", så det var ju bra. Den totala tiden blev 54 minuter, men jag har ingen aning om hur långt jag gick, men inte så långt. 431 kcal blev det. Medelpuls blev 148.

Jag försöker tänka "små steg.." Men hur små ska de vara?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar