fredag 19 augusti 2011

Jag orkade springa 5 km! :D

Jag hade ju tänkt gå med stavarna igår, men tänkte om lite. Kände efter och jag ville ju verkligen springa. Jag tog mig ut, och lämnade stavarna hemma! :D

Det kändes bra när jag började småjogga, och jag försökte hålla ett bra steg istället för att springa fort, och det gick bra. Under tiden jag sprang tänkte jag att det blir ju jobbigt att börja springa igen om jag börjar gå, så när jag kom till 2 km-stället så fortsatte jag jogga väldigt långsamt istället för att gå. Nu blev det nästan den här långsamma joggen resten av vägen, med lite undantag. Det kändes lite i benen, men inte alls som sist, så jag fortsatte, i mitt lugna tempo. Jag försökte öka lite innan jag kom i mål, så att säga, men det blev inte så stor ökning! :)

Jag hade nog kunnat fortsätta lite till i det tempot, men det var skönt att stanna. Kände mig lite "vinglig" i benen när jag började gå, de var trötta, och de hade jobbat bra!

Idag känns faktikt benen lite anorlunda, så som de ska kännas, fast lite lite träningsvärk, men inte alls mycket. Den där konstiga känlsan är borta! Det är som om benen har läkt lite...

Jag har dessutum fått en så otroligt positiv respons på både min viktnedgång och min träning! Tack alla! :) Det är så himla kul, jag har fått en hel del förfrågningar om att träna tillsammans, både stavgång och löpning. Kankse bilda en liten klubb? ;)

Jag känner mig lite trött idag, fast på ett bekvämt sätt. Det kommer bli en liten promenad med dottern, men sen är det vila idag, och det känns bra!

Imorgon är det vägning och mätning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar