söndag 14 augusti 2011

Kosten

Har funderat mycket på hur jag ska äta när min diet är slut. Förr körde jag enligt Paulún, typ, och tänkte väl försöka det igen, men känner att jag vill äta färre kolhydrater. Kollade då på stenålderskost, som min kiropraktor tycker att jag ska följa, och tyckte det var helt fantastiskt nu när jag läste på om ämnet. LCHF är visst en snällare variant av denna diet, som också kallas Paleo – efter tidseran. Köpte i alla fall en kokbok, efter att ha bläddrat i typ 7 stycken olika med samma diet. Jag hoppas att jag köpte rätt bok nu! J

På tisdag ska jag nog lägga in en frukost, för att på så sätt vänja kroppen lite lagom vid mat igen, och det fanns många bra i boken att välja på. Äter ju lunch redan, och två mellanmål, men tänkte att det kan vara bra att lägga in frukost innan påsarna med Naturdiet tar slut. Nu har jag 8 st kvar, att fördela.
När jag vägde mig i morse hade jag gått ner ett kg till = 8 kg totalt sedan 1/8! Och det är inte jobbigt med kosten alls! Ibland blir jag lite hungrig, men det känns bra, för jag tror att magsäcken måste krympa lite…! Åt för mycket förut. Men som sagt, det känns bara bra! Jag är på rätt väg, verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar