lördag 12 januari 2013

Löpband Sole F85

Här testar min dotter Alexandra hur löpbandet känns. :) Hon älskar det lika mycket som jag!

I mitten av oktober 2012 köpte jag mitt så efterlängtade löpband! Jag har velat ha ett löpband sedan 2001 tror jag. När jag var yngre hade jag en lightvariant, utan egen motor, och jag har sprungit mycket på löpband på gym. Det tog ett tag innan jag hittade vad jag ville ha till ett överkomligt pris. Det landade på ett Sole F85, och jag är så supernöjd! Det är det bästa köp jag har gjort, tror jag. J Det står just nu i garaget, men vi får se om vi får ner det i källaren där övriga gymparken är.

Jag håller just nu på att uppdatera även mitt hemgym, så vi får se hur mycket golvyta det landar på. J

5 kommentarer:

  1. Jag har precis fått hem SOLE F85 och den har inte rullat en meter pga den inte äns vill starta. Har varit i kontakt med leverantör och service ställe, en kabel värkar ha varit i kläm från frakt. Om dem inte löser detta, reklamerar jag F85an och sedan blir det någon lite dyrare av motståndar märkena och efter det mass facebooka och prisjakt och sätta lägsta betyg! Men vi får se om dem är rädda om sitt märke eller ej. Hoppas att jag slutligen blir lika nöjd som dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt! Men ett sånt problem måste ju gå på garantin, det var ju fel på den vid leveransen! Var köpte du den? Jag köpte min på http://www.traningspartner.se/sole/lopband-f85. Jag fick ett problem med en kontakt, men de kom och fixade problemet åt mig direkt.

      Hoppas du fått ordning på det hela nu!

      Radera
  2. Hej, jag har börjat kolla lite på löpband.. du har haft ditt om du har kvar det över ett år nu, köpråder du modellen? kolla lite på tunturi T50 och F85 nu.. Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Jag rekommenderar det starkt! Jag kollade också runt ordentligt innan jag köpte mitt, och jag hade ganska höga krav. Jag ville att det skulle vara långt, så att man inte åker av, brett så man kan vingla lite om man vill eller råkar, knappar för reglage på handtagen/stöden (vad man nu vill kalla dem) och lutning/backe. Dessutom går det att fälla upp och tar då mindre plats samt går ganska lätt att flytta.

      Jag har som sagt kvar mitt och är fortfarande supernöjd! Kolla även trådar på jogg.se. Många använder Tunturi där. Nu minns jag inte varför jag valde bort det, men jag rekommenderar verkligen mitt Sole F85. :)

      Radera
  3. Är på jakt efter ett löpband och har läst rätt mycket om Sole, de verkar hålla en bra kvalitet. Hur funkar ditt nu efter några år? Jag kikar på F63 eller F85, däremot blir jag inte klok på hur snabbt och mycket lutning man kan få, uppgifterna går isär beroende på vart man läser :)

    SvaraRadera