söndag 14 augusti 2011

Ny plan

Eftersom jag kunde springa lite sist, så tänkte jag försöka mig på det första passet för nästa vecka, springa 2km, gå 1km och sen springa 2km igen. Jag lyckades faktisk springa 2km utan att stanna! Men det tog 20 minuter! J Vilket i o f betyder att jag kan springa i 20 minuter nu! Sen gick jag en km, men det var lite svårt att hålla farten. Eftersom det ligger en ganska jobbig backe precis innan 4km, som jag tillät mig själv att gå uppför, så började jag springa lite tidigare, jag gick alltså inte en hel km, men jag gick i 10 minuter, enligt schemat. Sen sprang jag till backen, nästan. Vad tungt det var att börja springa igen när jag hade gått! Det var en jättetung och jobbig km. ”Pernilla” (min fat-suit) är inte van vid att springa! ;)

Jag gick upp för backen, och var helt slut! Över rondellen, och sen fortsatte jag att springa. Nu gick det bättre. Och jag lyckades springa hela sträckan, men det var lite jobbigt. Försökte tänka på steget, och armarna, då gick det lite lättare.

Kommer nog att köra första schemaveckan i två veckor i sträck. Men vad kul att kunna springa igen! Och tänk att det gick så fort att kunna springa lite längre sträckor! Jag gick som på moln på vägen hem! Slut men lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar