måndag 29 augusti 2011

Rekord!

Igår, söndag, var det åter dags för stavgång en mil. Denna gång skulle jag få sällskap av Sussie. :)

Rundan slutar nästan där hon bor, en liten bit till bara, så hon körde på hemmifrån sig som start, och plockade upp mig på vägen, och hon hade bra fart! Det var jättetrevligt att ha nån att småprata med, och vi har ju dessutom samma jobb så vi utbytte även jobberfarenheter. :) Vi jobbar inte på samma ställe, så det är lite kul att höra hur de gör på andra stället.

Sussie är även hon lite mer tränad än jag, så hon var lite som en draghäst, trots att vi höll koll på min puls. :) Det kändes riktigt bra! Trots att vi höll ett lite högre tempo hängde jag med. Det var nog bra med en vilodag igår. Sist jag gick förbi Sussies hus så hade jag gått i 2.10 ca, nu när vi kom dit så visade klockan 1.49!!!! Helt fantastiskt! :D Vi gick dessutom en liten extra runda för Sussie ville visa mig var hon brukar gå, så jag tror vi gick lite längre!

När jag avslutade min runda var den totala tiden: 1.52.11! Sist var det 2.12.11! :) Så jag kortade alltså tiden med 20 minuter! I o f så gick jag ganska lugnt sist jag gick samma runda, men gången innan dess så gick jag på 2.09 ca. Tack så jättemycket Sussie för att du var min draghäst! Och vårt nya mål är att klara av rundan på under 1.40. Det är bra runt hörnet nu! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar