lördag 20 augusti 2011

Invägning idag - fantastiskt! :)

Jag har gått ner 2 kg sista veckan! Jag var lite orolig eftersom jag slutade med pulvret och sedan igår bara äter mat, men det funkar fortfarande! Det känns så bra! Och minus 6 cm totalt. Underbart! :D

Och jag pratade med "födelsedagsbarnet" om kalaset idag, och han hade full förståelse för att jag inte vill äta tårta odyl. Han är själv diabetiker så han förstår det här med sötsug. Och jag har inget sötsug längre! Jag är avgiftad, kan man säga. Vissa personer kan äta snabba kolhydrater och godis i små mängder, och det funkar för dem, men jag klarar inte det. Jag får ett enormt sug som är jättesvårt att stå emot! Om jag äter nåt av detta så tar det flera dagar av abstinens innan suget och darrningarna försvinner. Många av de personer som klarar av att äta lite och hålla det under kontroll förstår inte detta, utan vill att jag ska testa "bara lite" - "unna dig lite grann.." osv. Jag har verkligen inte lust med det. Det finns fler orsaker till det, utöver mitt sötsug. Har ni läst innehållsförteckningarna? Det är vansinnigt mycket tillsattser i godis och annat. Jag vill inte äta sånt. Pga sockersuget så har jag ätit det ändå, det blir liksom viktigare att stilla suget än att tänka klart på vad jag äter.

Jag kan rekomendera boken "Den hemllige kocken" som handlar just om detta, och att vi som konsumenter blir så lurade. Läs den.

Jag måste äta en ordentlig lunch innan jag åker, och sen måste jag ha med mig nåt mellanmål, och jag kan inte stanna så länge, för jag måste hem och äta middag. Just nu vet jag inte vad jag ska ha med mig för mellis, eller vad jag ska äta till middag. Måste klura ut båda dessa innan jag åker. Sen får vi se om jag lyckas få sällskap på min runda ikväll. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar