söndag 7 april 2013

Crock-frukost

Nu ska här bli frukost! :)

Jag böjrade med att grunda med bakpapper. Jag fick klippa till hörnen lite för att pappret skulle samarbeta.



Grundade sedan med sötpotatis, och la även upp dem som en liten vägg.

På med ca 5 dl korv. Jag tog lite för mycket korv, kanske 7 dl, och dessutom borde jag ha skurit dem i mindre bitar. Dessutom tog jag en Zucchini, men det skulle egentligen vara champinioner, och skar i småbitar, men tog bort kärnhuset, det vätskar så mycket.

Lägg över ca en dl spenat. Dessa kan uteslutas, eller hackas i mindre bitar.

12 ägg skulle det sen vara, med salt och peppar.

Sen häll allt över spenatblandningen. Mina ägg räckte inte så jag tog 6 ägg till, totalt 18 ägg.

Det skulle bli klart på två timmar, men min hade ju mer ägg och annat, så det tog längre tid, typ 4,5 timmar, så den fick stå på under natten. Men så här såg den ut när jag vaknade. :)

Det blev supergott! Alla tyckte det! Den funkar ju även som lunch, vilket blir helt perfekt, eftersom bara halva gick åt. Man blev ganska mätt. :D
 
Receptet kommer från min nya Kindle-bok, Paleo slow cooking av Chrissy Gower (svägerska till Robb Wolf)
 
 

2 kommentarer:

  1. Underbart Anna!!
    Nu är det jag som sitter och skrattar högt!! ALLA dessa ägg. Blev lätt hysterisk när dom reade alla ägg på Hemköp efter påsk. Köpte 5 15-pack på en gång. Det går ju åt!! Och 18 ägg på en gång, tja, lagar man mat så gör man!!!
    Sköt om dig!!
    / Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! :D Jag har två till tre 15-pack i kyllskåpet hela tiden. När det är två måste jag handla, så att inte äggen tar slut! Och om man använder 18 stycken till en måltid - ja, då får det ju helt enkelt inte ta slut! :D

      Radera