måndag 8 augusti 2011

Mitt första inlägg i min första blogg!

Nu tänkte jag sattsa ordentligt. Målet är som sagt Jubileumsmaran 2012, men sen tänker jag springa Stockholm Marathon varje år! :) Min dotter är nu 5 år och mitt bäcken känns ok nu efter typ ett års absolut inaktivitet. Försökte komma tillbaka till löpningen efter hennes födelse, men jag gick fruktansvärt ont i ryggen. Jag gick tillslut till kiropraktorn som konstaterade att jag var sne och att två kontor var ordentligt intryckta. Hon fixade till mig, och sen har jag vilat.

Häromveckan såg jag till min stora fasa att jag inte alls var kompis med vågen. I mitt huvud har jag på nåt sätt känt mig som jag gjorde innan hon föddes, och vägrat acceptera den kropp jag nu bor i, men nu hade det gått för långt!

Med den fasan jag fick på vågen gick jag och köpte mig några paket Naturdiet. En vecka bara på pulver och en vecka med luncher, så var planen. Jag har nu påbörjat vecka två. Vecka ett gick över förväntan bra! Jag åt tomat och avokado till "lunch" mest för psyket, att känna att jag faktiskt åt nåt, och en grillmiddag - med måtta- blev det mitt i veckan. Jag startade en måndag, men vägde in mig i lördags, inklusive måttband, och resultatet på vågen var minus fem kilo! Wow! Nu ska jag börja smyga in luncher, för att om 8 dagar (tills påsarna är slut) övergå helt till vanlig mat, så som jag åt förr.

För att inte överanstränga mig har jag förra veckan och denna vecka bestämt mig för att gå stavgång. Var emot den formen av träning väldigt länge, men nu har jag helt vänt! Det är ju fantastiskt! Min man åkte bort i torsdags, så jag dammade av min gamla löparvagn och satte dottern i den. Lite extra vikt, men det funkar! :)

Nu har jag dessutom införskaffat nya skor. De måste ju givetvis genast testas! :) Samma modell igen, som jag alltid kör med. Det här året är de knallrosa! :) Adidas Supernova kör jag med.

Jag har inget regnskydd till min joggingvagn. Tips på hur man löser det?

Skam den som ger sig! Gjorde min vanliga runda på 6 km igår- i spöregn! Det var en tuuungt dag, men A satt och njöt under sitt paraply och tyckte det var mysigt! Dagens tid blev 1.08 med en snittpuls på 148. På sätt och vis var det härligt i regnet, påminde om gamla tider! :) Men inte så skönt att blir precis genomblöt. måste uppdatera min utrustning! Beställde ett sett idag som kommer om ca en vecka. Hoppas jag slipper regnet tills dess.

Nästa vecka ska jag äntligen börja springa! Vad jag längtar! Kommer till en början följa träningsschemat från marathon.se på 5 timmr. Sen kanske jag gör samma vecka några gånger eller byter, men så ser planen ut. :)

Är det nån som är intresserad av att haka på nån gång ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar