lördag 27 augusti 2011

Ny lördagsfrossa! :)

Det är väldigt svårt att hitta recept på paleo-diet, men jag hittad ett faktiskt som skulle påminna om glass! Man ställer in en burk med kokosmjölk i kylen några timmar (fler än jag tog tyvärr) sen tar man det "feta" från mölken och mixar med frusna bär och har i lite honung. Mums! Man kan istället för honung även ha i banan. Min kokosmjölk hann inte separera sig, så jag tog allt. Mixade allt, och hällde upp hälften i en kopp. Påminnde lite om yoghurt, eller smoothie, men väldigt gott, så jag tog resten också! :) Det blev lite för mycket känner jag, men nu har jag något jag kan äta på lördagar om jag vill. (Jag har allt för att göra en omgång till!)

Sen kan man smaksätta detta med vanilj eller chocklad mm, och frysa in det några timmar, under omrörning, så blir det mer glassigt. Man måste nog äta den samma dag förstår jag det som, annars bildas iskristaller. Det fanns ett tips om att blanda ner dadlar för att förhindra detta, så det är bara att testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar