onsdag 7 september 2011

Tillbaka efter Sälen

Från torsdag till söndag var jag med jobbet på "BDO-dagarna" i Sälen. Det var jättetrevligt! Hela BDO Sverige var där, i stort sett, med lite internationella gäster i form av höjare från andra länder. :)

Det blev just ingen träning, men en promenad och dans till uppträdandet vid toppstugan blev det. Det gick hyffsat med maten också, men det var lite svårt. Jag vägde mig i måndags, men det verkade då som om inget alls hänt med vikten, en jag var inte helt engagerad i det hela. Får vänta till på lördag istället.

Jag hade tänkt att jag skulle träna lite på söndag när jag kom hem, men jag var för trött, och hade ont i knäna efter att ha suttit på en buss i 7 timmar. Man sitter inte så bra på bussar, och jag hade inte så lätt med att sträcka på benen vilket jag måste efter att ha slitit ut knäna som tonåring med felaktiga skor till min löpning.

Jag var fortfarande trött på måndagen. Det känns verkligen att jag har "missat" en helg. Det var det ju värt i o m att det var så trevligt i Sälen, men jag brukar sova ikapp just på helgen. Det blev ingen träning på måndagen heller. Jag somnade i fotöljen under ett samtal med min son! Tur att han tyckte det var kul! ;) Jag hörde: "Men verkligen!?!" Och en hel del garv....! :D Nåväl, jag gick och lade mig istället.

Men så igår! För att kunna se mig själv i spegeln igen, så tog jag mig äntligen ut! Min dotter ville följa med, men det blev för sent för henne, så jag väntade tills hon sov. Jag kom iväg straxt efter 22. Lite väl sent, men å andra sidan fick jag nu ett gyllene tillfälle till att premiäranvända min ny reflexsele! Och jag är supernöjd! :)  Ska ta en bild nästa gång jag använder den.

Jag gav mig iväg, med reflexsele och mobilens ficklampa, samma runda som sist, fem km. Det kändes lite segt, men jag tog det lugnt och tänkte på steget. Den första km gick på 8.38. Den andra på 18.18, den tredje på ca 29, den fjärde på ca 39 och målgång på 49.47! Ungefär som förra gången! Och nu kändes det segt, men ok, så jag trodde jag gjorde en sämre tid. Fantastiskt! Och jag hade inga konstiga känningar alls! Det kändes lite i knäna, men det tror jag beror på resan hem. Jag har alltid haft känsliga knän.

Nu känns det i alla fall som att jag har ett utgångsläge! = Jag har nått noll!

Den här veckan ska jag följa marathonschemat för 5 timmar, vecka 1, till stor utsträckning. Jag klarar att springa 5 km, men jag är långsam, men det är ok! Vilodag i dag, men i morn blir det 5 km igen, samma runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar