måndag 26 september 2011

Söndagsrundan

Idag var det då dags att springa igen, med Ingrid. Vi möttes vid spåret kl 15 och tog en uppvärmningsrunda och snackade lite. När vi sen kom till starten av själva passet så bestämde vi att vi skulle fortsätta gå ett varv och sen springa ett varv. Vi kände oss båda lite trötta, av olika anledningar, så vi fortsatte pw'a och prata. :) Vi har inte kunnat prata på ett bra tag trots att vi har tränat ihop några veckor nu, för jag kan nästan inte andas när jag springer, än mindre prata... :) Så vi hade en hel del att prata om idag. När det var dags att springa frågade jag om vi kunde gå ett varv till, för jag kände mig lite sliten. Ingrid tyckte det var alldelses prima! Hon kände likadant! :) Hon behövde bara passa en tid för att hämta sin son, men vi skulle gena lite sa vi.

Vi var ganska nära målet när klockan ändå gick för fort, så vi sa hejdå till varandra och Ingrid försvann iväg. Jag bestämde mig också för att springa, och gjorde mitt bästa för att inte tappa Ingrid, men det var ju bara att glömma. ;) Men det kändes bra att springa lite, men lite tungt sammtidigt. Jag gjorde mitt bästa för att hålla ett bra tempo och tänkte att jag springer ju inte så långt, så då kan jag ta i! Sprang i ca 10 minuter, och det gick bra.

Det var en bra runda och jag kände av den i ben och rumpa, och den lilla löpning jag fick till kändes ordentligt i lungorna. Jag är jättenöjd. På tisdag blir det nog lite intervallträning á la Anna! :) Jag behöver förbättra kondisen.

Spåret är 4 km och vi tog nästan två rundor, så vi kanske tog oss 7 km. Tiden blev 1.09.03 Kcal blev 524 och pulsen blev 143.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar