fredag 23 september 2011

Normal igen

Mitt skrivbord är åter i arbetshöjd, men det går inte att höja eller sänka. En ny del måste beställas och kommer nästa vecka.

Jag var bjuden på skaldjursafton i tisdags på Grand Hotell. Det var så gott! Jag var där och åt för några år sedan oxå och jag kommer ihåg vad jag tyckte deras hummersoppa var god. Så jag började middagen med den, trots att jag trodde att den innehöll mjölk. Lite går nog bra, tänkte jag. Men nej, nästan på en gång fick jag ont i magen, jag hade tagit ganska lite, och jag lämnade en del, men det var för sent. Jag hade sen ont i magen resten av kvällen, ända fram tills idag faktiskt. Jag har ju ätit väldigt rent nu i nästan två månader så kroppen fick en shock tror jag. Jag fuskade lite med mjölken ett tag innan jag började min dietkur och åt lite mjölkprodukter, och det gick väl sådär... Kroppen vande sig vid att hela tiden må lite halvdåligt, så jag kände inte av det så mycket. Skillnaden nu är enorm!

Resten av maten var helt outstanding! Jag var dock noga med att inte äta nåt mer som jag inte tål, och inget mjöl. Resten av kvällen gick det bra att äta enligt paleo, förutom ett glas vin som slank ner. Massor med kräftor, räkor, krabbor och olika små cocktails med räkor och frukt! Och frukt! :)

Jag drack mängder med vatten i mitt försök att spola bort mjölken, men det hjälpte ju inte. Ville tillslut bara hem och lägga mig i fosterställning... Men trots det så hade jag jättetrevligt och maten, även soppan, var jättegod!

Som sagt så tar det några dagar för detta att passera hela systemet och komma ut, men det jag lade märke till nu är att jag fick, förutom magknip, gaser och diaré, även fick ont i huvudet och mådde illa i två dagar, onsdag och torsdag. Idag har jag bara haft ont i huvudet, förutom i morse då jag hade lite magknip. Tror ju att det är pga mjölken, men har tagit det säkra före det osäkra och vilat hela veckan. Jag var ju faktiskt sjuk fram till söndag. Kanske inte återhämtade mig så bra... Nåja...

Idag hade jag först tänkt vila, sen tänkte jag om för jag blev inspirerad, och tänkte då springa lite med min dotter som är fem år. Det blir lagom för mig, tänkte jag. Men jag glömde min huvudvärk som jag hade tryckt bort med hjälp av tabletter. Den hann komma tillbaka innan vi kom ut, så jag skjuter upp det till imorn. Tror jag.

Då ska Alexandra dansa igen för första gången för terminen. Terminsstart. Tänkte passa på att ta en runda under tiden. Jag hinner nog ca 3 km i alla fall, och sen PW på kvällen med Sussie. Om jag orkar. Ska gå och lägga mig tidigt ikväll, för jag behöver verkligen sova. Min kropp är arg på mig för mjölken, och har lugnat ner sig under dagen idag, fredag, så jag ska vara lite snäll mot den.

Invägning imorn... Bävar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar