torsdag 8 september 2011

Äntligen händer det nåt!

Idag tänkte jag börja köra enligt maraträningen, vilket innebär att de första och sista 2 km ska gå på 14 minuter. Gick ut i ett bra tempo, fick 7.15 ca på första km. Vid två km var det 16.15 ca, men ändå två minuter fortare än bästa hittills. Därefter kommer det jobbiga uppförslutet läääääänge. Nu var jag trött, så det tog tid. Vid 3 km var det 26.nåt. Försökte tänka på att ha ett bra steg, och körde på. Det kändes bra, tog på kondisen, och jag hade hyffsad fart. Vid 4 km var det 37 tror jag (använder bara minnet än så länge för mellantider) och härifrån tänkte jag bara köra på så mycket jag orkade. Gick i mål på 47.44! Två minuter bättre än i tisdags! :)

Fick lite av den där konstiga smärtan i benen igen. Så kommer det nog att vara tills jag kan springa ordentligt... När jag avslutat löpningen och gick, kände jag dessutom lite smärta i bäckenet...! Ite bra. Får se hur det känns imorn. Nu på kvällen är det ok... Men!  Jag kan äntligen ta i lite! Imorgon är det vilodag, och stavgång på lördag, men på söndag är det löpning igen! Längtar! Då ska jag springa med Ingrid igen, i ett annat spår och ca 6 km, nyfiken på vilken tid jag kommer göra! :)

Idag köpte jag dessutom en begagnad träningsbänk av en kompis, mest till sonen, men även till mig. Jag är supernöjd! :D

Kcal 488
Medelpuls 170

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar