söndag 7 april 2013

Pulled pork i Crock-pot


Testade att göra denna underbara rätt i min Crock-pot. Eftersom jag gör min W30 så hade jag inte i honung, och jag läste lite snabbt nånstans att liquid smoke kan vara cancerogent, vilket jag måste läsa på mer om, så jag uteslöt även det. Annars gjorde jag som det stog i receptet.







Jag hade i lite mindre vatten, och var lite orolig för att det ändå skulle bli för mycket. Eftersom man inte lyfter på locket till slowcookern så behålls all vätska, så man ska ha mindre mängd.



Det var en hel del vätska, men det blandade sig ganksa väl med köttet ändå, så det blev bra. Nu var jag inte hemma när maten blev klar, vilket är så skönt! Men annars lyfter man bara bort locket innan det är klar, om det är för mycket vätska, så dunstar det av precis som vanligt. På så sätt får man det ändå rätt.
Supergott! Även utan honung. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar