lördag 13 april 2013

Intermittent Fasta (IF)

Jahapp… Kom på ca kl 18 att jag skulle fastat från igår… Hoppsan, kan man säga. Men vilken tur, jag åt tre ägg till frukost ca kl 9:00 och sedan dess bara druckit kaffe och vatten. En stor fördel med paleo är ju att man inte får nåt sug, och framför allt nu när jag gör min W30. Och eftersom jag inte alltid äter samma mat som barnen så hade jag inte ätit lunch. Jag skulle ha gjort ett lång-kok i morse, men jag städade och slappade, om vart annat, så långkoket blev igångsatt vid femtiden, och ska stå i sex timmar. Så lunchen skulle bli lite sen, kan man säga. Andreas är inte hemma, och ibland är det så skönt att slippa fixa mat, och faktiskt även att slippa äta! Och Alexandra åt ”barnmat” och Terence fixade egen mat och proteinpulver. Jag skulle äta sen….

Jag och Alexandra åkte iväg för att handla, och hon ville leka i lekhuset, så jag passade på att dra benen efter mig medans jag handlade. Det var när vi gick från affären som jag kom på att jag skulle fasta. Jag funderade och funderade… Jag hade ju faktiskt inte ätit nåt sedan frukost, jag kan ju fasta resten av dagen och sen äta frukost, eller äta mitt långkok till frukost. Jag kunde inte riktigt bestämma mig eftersom jag hade kommit överens med mig själv om att äta en banan när jag kom hem från ICA, eftersom maten skulle bli sen, men jag var egentligen inte hungrig.

Jag tog hand om en massa tvätt, utan banan, och klockan hann bli 20:00. Ja, men va f*n, lets do this. Jag ska ju sova om två timmar. Jag hade ju tänkt läsa på lite mer eftersom många pratar om hur många kalorier de får äta under sin fasta, medans jag fått för mig att man bara får dricka vatten. Jag kollade upp detta och kom fram till att vattenvariante blir min grej. 20:30 bestämde jag mig för att fullfölja. J Jag är inte snabb! ;)

Nu, i skrivandes stund, är klockan 20:59 och jag är liiite hungrig, men inte alls farligt. Nu tar jag en kopp kaffe och ett glas vatten. Snart ska jag hänga mer tvätt, gå ut med hunden, ge hunden medicin och mat – sen ska jag gå och lägga mig. När jag vaknar har jag genomfört en 24-timmars fasta. J Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar