söndag 21 april 2013

110411: Kliv ur komfortzonen!

Dags att bli lite mer seriös i mitt träningsupplägg.Körde min vanliga femma, som går vid Gropen. Jag tänkte köra en snabb femma. Sagt och gjort, jag körde på.

Först km gick på 7:10! Wow! Mot km två fick jag kämpa lite, och hade fokus på 2k-märket hela vägen. Sist jag sprang den här rundan var Ingrid med, och då har jag för mig att jag sprang på ca 14 minuter, nånting. Så om jag får 14-nånting nu blir jag nöjd. Två km gick på 14:49! Yes! Den andra km gick på 7:39 fortfarande bra!

Km tre är tuff! Hela vägen förbi gropen är i uppförslut och där tar det längre tid, nåt att jobba på. Det tog 23:44 / 8:55. Dåligt! Nu måste jag öka lite! Kliv ur komfortzonen! Kör på! Du kommer inte dö!

Även på den fjärde km är det en uppförsbacke, men precis innan den är det nedför. Det kanske tar ut varandra lite… Den fjärde gick på 31:25 /7:41 Bättre!

Nu var det bara att kämpa in i det sista. Mitt mantra blev Kliv ur komfortzonen, vilket jag upprepade massor med gånger, komfortzon komfortzon komfortzon… öka öka öka… Lite jobbig att låta Endomondo avgöra när jag ska sluta springa, speciellt när jag inte håller i luren utan den ligger i fickan. Annars kan man ju säga att målet är vid den eller den stolpen, men nu var det bara att springa tills rösten i örat sa fem km. Men snart måste hon ju säga det! Där! Underbart! Femman gick på 38:36 / 7:10! Underbart! Vilken tid på sista km! Men å andra sidan så är det ett nedförslut i slutet. J Men det är ungefär samma tid som jag gjorde i höstas, så jag är supernöjd! När jag tittar bakåt i Endomondo så ser det ut som att min bästa tid på den här rundan var 40:52 men jag tror inte att det stämmer… Men dagens tid var väldigt bra i alla fall! J Enligt Endomondo så är min bästa tid på barnvagnsslingan 36:59 – det ska jag slå så fort det går att springa där!




Nöjd efter en bra femma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar