söndag 21 april 2013

130416: Fem km


Jag var ute och sprang idag, en annan runda, men fem km. Tiden blev 39:46 och det var lite halvjobbigt. Men jag kände att steget blev bättre, det kändes rätt i baksida lår! :) Och jag jobbade hårt för att hålla takten, 180 bpm. Jag har laddat ner en app som håller takten åt mig. :) Jag försöker läsa på om Pose-method, och det är 180 bpm som gäller, samt att man ska lyfta upp foten med baksida lår. Jag kämpade för att få till detta och lyckades lite tycker jag. När man lyfter foten mot rumpan så känns det i både baksida lår och i rumpan – toppen! Och dessutom får man ett litet frånskjut med foten. Nu är det bara att fortsätta jobba! J


Första km gick på 7:41 men det var ok, jag tänkte ta det lite lugnare än sist. Andra km är lite tyngre och det visade sig på tiden, 15:37 / 7:56 men under 8, så det kändes bra.

Trean gick på 23:19/ 7:42 och där kan jag gott ta i mer nästa gång, det är en ganska skön sträcka på delvis grusväg.

Fyran gick på 31:28 / 8:09 med en jobbig uppförsbacke och en trappa ner. Jag kan hämta mycket tid i den backen tror jag, bara att jobba på.

Femman – jobbig hela vägen med bara uppförslut! Den tog 39:40 / 8:12. Jösses. Jag vet inte hur jag ska få ner den tiden, men mer fokus på att lyfta fötterna mot rumpan, hålla i höften och hålla hela kroppen stabil är nåt jag får jobba på.

Hela rundan gick på 39:46 innan jag hann stänga av klockan. Det blev ändå en bra runda. Jag är nöjd, och det känns på rätt ställen. J


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar