söndag 21 april 2013

130416: Nu är min W30 slut och ett kort sammandrag är på sin plats.

Nu kom några inlägg i fel ordning... Faran med att blogga så sällan som jag gör... Men i alla fall. :)

Sista dagen på W30. :) Det har gått jättebra, men en sak har jag lärt mig, det är supersvårt att undvika socker. Om man verkligen läser innehållsförteckningarna så ser man att det är socker i nästan allt! Och då blir man lite lessen, speciellt om man helt vill undvika det. Nu ska jag börja göra egen buljong tänkte jag, men varför tillsätter man socker i allt??? Det gör det verkligen svårt när man vill undvika det, och man får i sig det utan att man vet det, om man inte lusläser innehållsförteckningarna.

Jag kommer nog faktiskt att fortsätta så här ett tag till, men med nånting gott kanske på helgen. Jag har gått ner 3,6 kg på dessa 30 dagar, och jag vill ju gå ner ca 11 kg till. Jag tycker inte att det har varit så svårt, men jag har ju ätit paleo i nästan två år redan.


Däremot kommer jag att göra om en Whole30 igen, kanske en gång per år, och då vara ännu mer strikt än vad jag har varit nu. Det har varit väldigt bra för mig, jag har mått bättre och fått upp ögonen ännu mer för olika saker som har med mat att göra, och jag har brytit några dåliga vanor. Jag har uppnåt det jag ville.

Nu äter jag tre gånger per dag, och känner att det inte är svårt att bli utan lunch eller så, och testade till och med en intermittent fasta, vilket jag också ska fortsätta med så att jag kan göra en ordentlig utvärdering av det. Men jag tror att jag kommer köra från lunch till lunch. Tänk, bara tanken på att inte vara slav under maten! Att inte känna att man missar nåt bara för att man inte äter! Det är frihet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar