lördag 7 juni 2014

140531: istället för maran

Istället för att springa maran, som jag ju ställde in, åkte vi med släpet för att storhandla på Ikea. Inte det roligaste man kan göra, men kul när man kommer hem och får in alla sina nya saker. Den här gången var det Alexandras tur att få helt nya möbler till sitt rum, tweenie som hon är. :) Hon har vuxit ur sina barnmöbler och håller på att bli stor tjej, så nu byter vi ut hela rummet. Bilder kommer när allt är färdigt. :)


Väl hemma igen var det grillning på menyn. Jag testade att göra en lowcarb-burgare. Det var jättegott, men lite mer kladd än vid vanlig burgare, men värt det. Salladen ska nog ha hunnit torka lite mer innan man använder den, men har man bara en tallrik under så är det ju inga problem. Supergott! Det här blir det nya sättet att äta burgare på.

Med tomat, lök, gurka, bea och så sallad förstås.

Alexandra blev inspirerad att testa min variant.

Även hon tyckte att det var gott så.

Efter burgaren så tog jag lite fläskkotlett, här på bilden är den ansad. (Jag har jättesvårt för att äta fettet, jag klarar inte av konsistensen, och kan inte svälja)

Delbild på Alexandras nya rum. :D Här en halvfärdig säng, men klockan blev så mycket att vi fick bädda och avsluta för dagen. Allt i furu ska nu bort. Det som syns på väggen ska också tas ner. Fler bilder kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar