torsdag 29 maj 2014

140528:Kliva upp ur träsket


Nä, nu är det f#n dags att kliva upp ur träsket. Nu har jag svullat nog, och skippat tillräckligt många pass. Imorn börjar på en low carb-period samt satsar mer på träningen. Jag ligger i startgroparna för att köpa en racer, så nu är det allvar!
 

Maran är på lördag, och jag ska inte vara med, det är förj#vligt! Nästa år finns inga ursäkter. Träningen börjar nu. Invägning imorn, med invägning en gång i månaden. Nu kör jag hårt en månad, med start imorn.


Alla pass ska på nåt sätt maxas, så om jag bara går ut med hunden - då får jag väll hoppa på tårna som extra träning, om jag springer med Alex så får jag springa i åttor för att förlänga, vid vanliga pass får jag ta i extra i uppförsbackarna, osv.

 

Målet med den här första månaden blir, ett, att gå ner i vikt igen, nu tror jag att jag har gått upp (får ju se imorn). Det irriterar mig enormt! Önskvärt blir att gå ner ca 5 kg... Så vikten blir prio ett - för att bli bättre på löpningen   ->   som tar oss till mål nummer två med den här månaden: Bli bättre på löpningen. Nu var det ett tag sedan jag kom ut på ett pass, så att bara komma ut och köra pass regelbundet blir en enorm vinst. Målet är att om en månad orka, så att det känns bra, att springa hemifrån mig, till Tyresta, köra femman, och sen hem igen. Det blir ca 16 km om jag inte har helt fel.

 

Ett sidomål blir att komma ut på cykeln. Till att börja med på min vita blixten, men sen på min tilltänkta racer.

 

Jag kommer behöva mycket pepp! :)

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar