lördag 7 juni 2014

140601: fläskkotlettgryta

Ibland är det nästan läskigt hur lat jag är. :D Nu ska jag göra gryta, i ugnen igen.
Jag hittade ingen fläskfilé som det egentligen ska vara, så jag tog fläskkotletter istället.
Ansade och tärnade lade jag dem i en kokosoljesmord form. Man behöver inte smörja, men jag ville få det lite fetare.

Här är receptet, med mina betyg. :D
Strö över purjo, paprika och resten av ingredienserna.
Det skulle vara broccolipuré till, men jag orkade inte göra det, så jag la broccolin i grytan istället. Det blev helt ok.

Det ser så vackert och gott ut!
Jag hade tydligen inte persilja, så typiskt, så jag tog dragon och basilika istället.
Sedan blandade jag ihop allt i en kanna

för att sen hälla det över allt.
In i ugnen i ca 175 grader i 30-45 minuter. Jättegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar