lördag 7 juni 2014

140606: jordgubbskräm

Efter ett recept jag hittat på Svenska Paleoklubben, som jag givetvis gått med i. Originalet är med rabarber, men jag orkade inte plocka några, så det blev frusna jordgubbar.
Till den påsen tog jag lite vatten, typ 2 dl

ca två msk honung och kanske 1,5 msk fiberhusk (vilket visade sig vara för mycket) och ca två kryddmått vanilj

Jag blandade upp fiberhusket med vatten först, och det blev tjockt på en gång. Ungefär som med potatismjöl, fast det här tjocknade utan att vara varmt.

Lite vanilj

Det blev mer fiberhuskblandning än vad jag kunde använda, så detta fick jag tyvärr slänga.

Resultatet. Det blev jättegott! Nästa gång ska jag helt skippa honungen, jag har märkt att jag inte gillar smaken jättemycket. Men det var ganska lite i den här.

Suveränt efterrätt. Jag gick all in på detta, trots min lowcarb-månad. Det är ändå nationaldag, och Tryms födelsedag. :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar