lördag 7 juni 2014

140529: cykeltvätt och äntligen mekställ

Nu börjar det bli fint väder, och jag väntar på att kunna köpa en racer, så jag övar på de gamla cyklarna. Nu har jag äntligen köpt ett mekställ, som jag hoppas motsvarar mina förväntningar.
Vi börjar med avfettning, och kedjerengöring.

Här är Tryms (Andreas 11-årige son, min styvson) cykel, som vi fick förra året av grannarna. Tusen tack. Den fick premiärinviga mekstället. Så här små cyklar var inte lätt att få in i ställningen, men tillslut gick det i alla fall att sätta fast den. Helst ska man försöka sätta fast cykeln i sadelstolpen.

Rena och fina cyklar, klara för sommarens äventyr. :D Två från vänster är Alexandras nya cykel, som tyvärr var lite för stor. Den fick vi av min kompis Ingrid. Men lite rengöring skadar ju inte ändå.

Min vita cykel, som även kommer att få vara försökskanin i mekande

Här är cykelhörnan, med alla cyklar som vi använder ofta. Hit ska det  även ett cykelställ så småningom, men nu när alla löv är borta så blev det riktigt fint. :D

Grilla grilla grilla. :D Idag inledde jag dessutom en low-carb-månad. Det har dragit iväg lite, och jag känner nu att jag är redo att fortsätta min viktminskning på allvar. Efter att ha gått ner ca 30 kg så behövde både kropp och knopp en liten paus för att hänga med. Men jag har ca 10 kg kvar till ursprungsvikt och tillika målvikt, och nu känner jag att jag är redo mentalt för att blir lite mindre. :D Så nu kör jag hårt i en månad, så får vi se sen. Målet under den här månaden blir att förhoppningsvis gå ner 5 kg, och samtidigt må bra. Nu är löpningen fokus, så för att bli bättre löpare måste jag gå ner lite i vikt, så det hänger ihop. Mål nummer två med den här månaden är att kunna springa fram och tillbaka till Tyresta, ca 16 km, och att det ska kännas lätt/ok.
 
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar