tisdag 18 juni 2013

130616: lugn löpning i Tyresta

Jag och Evelyn sprang en lugn femma i Tyresta, barnvagnsslingan. Det gick superbra! Trots att Evelyn är mycket snabbare än mig så höll hon mitt tempo. Det kändes jättebra, och jag kunde springa som det kändes bra för mig, och ändå bli lite dragen runt spåret. Jag hade mina Spyridon på mig och de är verkligen jättebra i terräng!
Jag måste verkligen ge en eloge till Evelyn, för hon höll min fart hela vägen. Fast hon tog mig i spurten förstås, trots att jag försökte smyga med att jag försökte spurta. :D Det blir lätt lite stressigt när den man springer med ligger 20 meter framför, så att man känner att man jagar hela tiden. Stor stjärna till dig, vännen! Det funkar även väldigt bra att springa med Josefin och Ingrid, mina stjärnor, allihopa!
Det var jätteskönt att Evelyn sprang bredvid mig hela tiden, och vi småpratade ändå lite, och det kändes som att jag tog det ganska lugnt, men att jag ändå inte orkade riktigt. Måste få bättre flås, men jag är på rätt väg tycker jag. Jag tyckte att det var ett lugnt tempo och att tiden därför borde bli rätt dålig, men när vi gick i mål så stannade klockan på 39:03 för mig, och enligt min Endomondo så hade vi kommit 5:08 km. Enligt Evelyns Endomondo hade vi kommit 5:52 på 39:21, men hon stängde av sin lite efter mig. Men att distansen skiljer sig så mycket…
Sen stretchade vi lite, och jag lärde mig en ny stretch för vaden, grymt bra!

Nytvättade sötisar, de höll! Men jag har inte testat dem än. 30 grader och sen lufttorka.
Här är skillnaden mellan sulorna. Även när man böjer ihop skorna så känns Spyridon hårdare, liksom, men fortfarande med bra barfotakänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar