lördag 15 juni 2013

130613: Haningealpen

Haningealpen - here I come!

Idag skulle det ha blivit både lunchlöpning och backpass, men mina kära kollegor blev rädda för regnet och glömde bort att jag skulle med - jag har ju bangat en del, så de stack tidigt till spåret för att hinna innan regnet, men jag kunde inte haka på för jag hade ett inplanerat kundbesök. Men det var inte hela världen, jag skulle ju ändå få mitt backpass sen.

Så, direkt efter jobbet åkte jag till stora parkeringen i Tyresta. Därifrån sprang jag som uppvärmning till alpen. Det duggade lite, och tidigare hade det regnat, så det var lite blött...

Jag kom fram till alpen, och dit var det lite knappt 2 km. Vid foten av backen var det två män som övade luftgevärsskytte. Jag hälsade på dem, så att de skulle se mig och inte råka skjuta mig. ;) Jag satte av uppför backen, men halkade till efter bara några meter. Det enda som hände var att jag tappade fästet och foten åkte bakåt en bit, men det gjorde ju att jag inte vågade/kunde ta i som jag hade tänkt. Jag fick ändå stanna två gånger på vägen upp för att hämta andan. Herregud, den här backen var ingen barnlek! När jag småjoggandes tog mig ner igen funderade jag på om det var så smart att springa två gånger till, när det var så halt i geggan... Halkade till några gånger till både upp och ner. Men jag hade ju bestämt tre gånger, så tre gånger fick det bli, så illa var det inte. Så tre gånger blev det. Det var riktigt tungt. Så varje torsdag blir det alpen! :)

Det var inte jättemysigt att känna geggan mellan tårna i mina five fingers, en känsla från barndomen nästan, när man alltid, eller ofta i alla falll, gick barfota. Det är fortfarande mina bästa skor någonsin, men jag längtar tills mina Spyridon kommer, som jag nu har beställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar