tisdag 4 juni 2013

130602: Blåbärsscones

Det här receptet fick jag via Yasmin. Det var supergott! Man kan lätt äta dessa istället för vanlig bulle. Till och med barnen gillade dessa. Första gången gjorde jag en lite större kaka i en spingform, för jag var lite lat, men sen kom jag på att jag kunde anväda muffinsformen. Förra gången gjore jag dessutom rätt vad gäller blåbären, och blandade ner dem med en sked. På bilden glömde jag det och använde mixern till allt, så de blev väldigt mörka.



1 banan
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
1 tsk kardemumma
1/2 tsk vaniljpulver
Havssalt

Ca ½ ask upptinade frysta blåbär

Rör ihop och tillsätt blåbären sist, forma och lägg på plåt.
200 grader i 15 minuter

Det gick åt på en gång, så dubbel sats nästa gång.


Innan de var i ugnen
 
 
Så här fina blev de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar