tisdag 4 juni 2013

130601 och 130602: Marathon 2013, DNS


I lördags skulle jag ha sprungit marathon, men jag gjorde en DNS… Jag kände att jag inte var tillräckligt tränad, och hade lite känningar i höger knä. Det var jobbigt och jag velade in i det sista, men valde att stå över. Jag ville inte ställa upp i ett lopp till där jag inte kunde prestera och kanske inte komma i mål. Evelyn gjorde dock ett jättebra lopp och kom in under 5 timmar. Jag är så grymt imponerad av henne! Och jag satsar på att slå hennes tid nästa år. J

Istället för maran så tog jag mig till Tyresta by och sprang barnvagnsslingan. Tänkte att jag ska börja satsa på att få upp farten, så jag satte av i ett ganska snabbt tempo för att vara mig, 7:14 minuter på första km. Km två gick på 8:16, men det är lite tyngre också, men jag tänkte för mig själv att jag måste öka takten! Lyft på fötterna! Km tre gick bättre, 7:42. Km fyra på 8:42 och jag funderade nu på varför det gick så trögt! Hög luftfuktighet, tänkte jag, eftersom det småregnade. Km 5 kick bättre, och det är ju en liten spurt inblandad, 7:03. Den totala tiden blev 39:02, men jag fick springa en liten bit extra för att Endomondo skulle säga att jag sprungit 5 km… Så jag bestämde mig för att i fortsättningen springa från och till samma ställe, så blir det i alla fall samma sträcka och totaltiden blir jämförbar. Jag sprang lite längre den här gången än gången innan, men det blir ändå fem km, så tiden blir ju fel. Felet är ganska litet, men springer man på tid blir det lite irriterande.

När jag var klar kollade jag när jag sprang sist, och det var två veckor tidigare! Inte undra på att det var tungt! Och jag hade ju haft ont i knät, så det förklarade ju den saken. Så med tanke på det blev jag ändå ganska nöjd med mig själv.

Dagen efter, i söndags, gick jag PW med Ingrid, och hon blev sjuk på kvällen sen, vilket jag kände av själv under måndagkvällen. Jag trodde att jag skulle bli tvungen att stanna hemma idag, tisdag, men det går liksom inte, så det var bara att pallra sig iväg till jobbet, men det innebär att jag tar en vilodag idag. Jag ska springa imorn istället, men vart vet jag inte just nu.

Jag försöker också få ihop ett gäng tjejer som kan springa tillsammans ibland. Vi är några stycken, så det vore kul om vi kunde få till det. Förhoppningsvis kommer det alltid vara någon som kan. En dag i veckan max blir nog bra. Fortsättning följer. J

Jag och Ingrid. Två slitna ekonomer. :D

Vackra Tyresö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar