lördag 31 januari 2015

150125: Två träningspass och ny W30

Nu tightar jag till både här och där. Striktar upp kosten och tränar mer intensivt. Så igår, 24/1-2015  startade jag en ny W30. Jag kommer att följa min W30 ganska strikt, men jag vill också att det ska vara enkelt. Så jag vet inte om jag kan kalla den en W30, men i brist på bättre ord så får det bli så. Sättet som jag kommer avvika på är att jag kommer äta mer frukt än 1 per dag till helgen, men annars kommer det vara en riktig W30.

Jag började med att springa på löpbandet. Jag tänkte att 30 minuter i lugnt tempo kunde var ok för foten, och jag kunde bryta när som helst. Körde utan skor för att verkligen kunna känna hur foten reagerade. Tog några bilder in action, vilket inte var så lätt. Nästa gång ska jag be Andreas filma mig när jag springer så jag ser hur steget ser ut nu.


Med lite inledande gång, samt även som avslut, så blev det drygt 3 km på 31 minuter. Långsamt och bra. Det kändes ganska bra i foten, det kanske funkar att springa trots allt, men försiktigt.
Så här ser min utsikt ut när jag springer i garaget. Och jag är trätt och nöjd efter en försiktig löptur.

Sen drog jag på mig cykelbyxorna över löpartightsen. Hur många fel får en löpare göra när hon sätter sig på en roadbike? Här även löparstrumpor. :D Det finns en rolig tråd om detta på jogg.se's motsvarighet cykla.se. (http://www.cykla.se/Forum/Trad.aspx?subid=26636) Läs den om ni undrar över svaret på min fråga.

Japp, två pass blev det idag. Först lugn löpning. Hann in i köket innan jag kompå att stänga av appen, därav lite fler minuter här. Sen ok cykelrunda, även den lite lugn.



Som avslut på dagen blev det en god middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar