onsdag 21 januari 2015

150120: Skidsäsongen har äntligen börjat!

Det har snöat! Det var bara att kasta på sig utrusningen och ge sig ut! Andreas skulle springa och måste naturligtvis kliva in mitt i bilden. :) Men har man bråttom så har man.

Inte mycket snö, men vi försöker ändå. :)

Ungarna har helt nya grejer, och en annan bindning än vad jag har. De har Rottefella och jag har Salomon. Det tog ett tag att få deras små fötter att sitta fast, kan jag säga. Det är inte lätt att både trycka in nån annans fötter i bindningen (som man inte riktigt vet hur den funkar) samtidigt som man ska få till allt annat. Men tillslut gick det!
 
Vi fick till tre spår runt tomten, med lite gräs i, och isfläckar under. Och det var första gången någonsin som Trym stog på längdskidor. Jag är grymt imponerad av honom. Jag tipsade honom om att lägga bort stavarna och liksom gliiiida i nästan ett löpsteg (jag tror jag gör löpsteg i allt!) och han fick till det jättebra!
 
Alexandra gillar att staka. Hon gillar slalom. Längd är helt enkelt inte kul. Men man måste ju visa brorsan att man är bäst, så det är ju bara att tuffa på. :D Ungar är härliga. Och hon är jättemycket bättre i år på sina nya fina skidor, mot förra året på de billiga Ica-skidorna. Det var enligt henne, micro-micro-pytte-pytte (osv) lite mer roligt än förra året. Men sen sa hon att bara hon och jag skulle åka imorn, så jag tror nog att det var lite mer roligt än så. :)
 
Själv kände jag mig lite rostig, och jag vill ut i ett riktigt spår. Hoppas vi har snö till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar