lördag 17 januari 2015

150114: tillbaks till kiropraktorn

Jag går numera regelbundet till kiropraktorn och sjukgymnasten, för ryggen/bäckenets skull. Men den här gången bad jag henne även kolla min fot igen. Jag fick ont efter tunnelloppet som gick den 22 november, om jag inte mins fel, och istället för att bli bättre tycker att det blir värre.
Det är svårt att se på bild, eller för den delen att få med på bild, så jag ber om ursäkt för att jag lägger upp bilder på mina fötter. Men på min vänsterfot, ganska nära benet, så ser man en knöl. Jag försöker få den att synas så mycket som möjligt på bilden så jag spänner senorna lite, och precis till vänster om senan som står upp är den lilla knölen.

Här ligger knölen i nåt som ser ut som ett "V", en blodådra och senan.
Här ser man siluetten lite.
 
Jag har alltså inte en sån här knöl i vanliga fall. Den ömmar inte direkt, men det känns konstigt, som om man måste lätta på snörningen i skorna ungefär, och det blir värre och värre under rörelse eller när jag står. Knölen går att röra på lite, men är hård.
 
Ja, domen blev remiss till röntgen, möjlig stressfraktur... Ja, vad säger man? Jag googlade stressfraktur, och vad är behandlingen? Ingen. Man gör ingenting åt det. Men knölen gör ont, det gör ont med skor som trycker åt, vilket alla gör...
 
Vi får helt enkelt se vad de säger efter röntgen. Jag ska gå dit på tisdag. Knölen måste väl bort antar jag, i alla fall.
 
Lite deppad igen, men det funkar ganska bra att cykla, och jag kom på att jag ju kan gå och simma! Så nu känns det lite ljusare, för ett tag. Men jag saknar min löpning!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar