lördag 17 januari 2015

150111: en bok alla måste läsa!

Jag har köpt en bok som är en riktig ögonöppnare. Jag har inte läst klart den än, men vill bara skrika ut från hustaken att alla måste läsa den här boken!

Jag pratar om Ann Fernholms Ett Sötare Blod. Jag har beställt den till min svärmor som har pre-diabetes och pratar om hur farligt mättat fett är, men gärna äter bröd, samt till min kära kollega Ingrid som delar min syn på socker och mat i allmänhet, och blir mer och mer paleo utan att hon märker det. :D Men det ligger i tiden, och den här boken är en del av det.

Till min svärmor för att hon behöver få läsa den senaste forskningen, och även sprida ordet till andra, framför allt min svärfar som har gjort en trippel by-pass.
Till Ingrid för att hon ska få mer kött på benen när hon kommer i konflikter om socker mm, för det gör vi alla i bland. Här får hon svart på vitt bevis för att hon (och vi) har rätt - socker är farligt!

Läs den här boken! (Jag har även köpt uppföljaren, som jag ska läsa sen)
En bättre recension kommer när jag är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar