söndag 5 januari 2014

140105: 7 km enligt schema!!! Och platta rullader efter det, och en ny Whole30!

Dagen pass blev som en dröm! Började idag följa Marathons program för 6 timmar, och dagens pass var 7 km på 53 minuter. Jag intalade mig själv att jag inte var trött, och kämpade på. Målet var att vara trött när jag var klar! Vilket jag inte alltid är, för jag vågar inte ta i. Men idag gjorde jag det. Sprang på 52:27!!! Lyrisk! Och inte helt och hållet slut, men nära. :D

Innan jag stack ut så förberedde jag för middag. Tänkte göra det enkelt för mig, så jag körde allt i matberedaren. Här är två lådor champinjoner.
Fina! :)
Och ett helt paket skinka i tärningar.
Lite lök till det.
 

Och ett litet hopp framåt, kryddor, persilja, kokosolja och Dijonsenap - väntar på att bli stekt. So far so good. Bara att köra igång när jag kommer hem igen.

Och så själva rundan. Medeltiden måste fortfarande ner, men är helt ok med tanke på distansen. Och jag höll mig under tiden! :D
Några kilometer har lite jobbiga backar, så det finns förbättringspotential.
Och när jag kom hem så luktade det ljuvligt! Maten höll på att bli klar av sig själv! :D Vilken fantastisk man jag har! Så efter dusch och stretch åt jag en fantastisk måltid.
Lövbiff (de platta rulladerna), champinjonröra, bea och tomater. Mmmmmmm! Gott!
 
Och nu till kvällen blir det de sista dadlarna på en månad, minst! Nu ska jag köra en till Whole30, påhejjad av en träningsgrupp på Facebook! Vi är två som kör w30 den här gången, jag och Hanna. Sen är det några till som kör en strikt period.
 
Lycka till allihopa! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar