onsdag 1 januari 2014

131231: sista träningspasset

Sist jag sprang så frös jag om rumpan, och saknade min löparkjol. Dessutom tycker jag att det är både obehagligt och gör ont när rumpan skakar vid varje steg. Idag försökte jag därför att hitta några tights i garderoben som håller ihop bättre, med väldigt liten framgång. Tog därför dubbla lager i ett försök att hålla in allt, och hålla mig varmare.
 

Det blev ett par korta tights med påsydd kjol.

De går lite över knät. Med skakandet gick det sådär... Och jag var lite kall om rumpan, men ok. Jag beställde därför ett par nya tights från Salomon, och hoppas att de ska ha effekt. De är kompressionstights, men jag vill ha dem för att hålla ihop, som en BH för rumpan. :D

Själva löpningen gick bättre, jag behövde inte gå alls! Men det var tungt. Det tog dessutom nästan 2 km innan jag hittade mitt steg igen, men det brukade nog vara så tidigare också.
Jag kom igen på slutet. :D Men den fjärde km är riktigt tung. Raksträcka på Gudöbroleden, mot alla bilar, som sen avslutas med en uppförsbacke på Vendelsö Skolväg... Men det är en sträcka med förbättringspotential. En bra km att mäta framgång på. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar