fredag 29 mars 2013

Whole30, dag ett. Köttbullar, zucchinipasta och bea


Whole30 dag ett

Nu kör jag igång med min W30 igen, lite bättre förberedd. Jag gjorde köttbullar dagen till ära, med zucchinipasta. Min son hjälpte till med att trilla köttbullar, och han var jätteduktig. Jag hade dem lite för länge i ugnen, men de blev jättegoda ändå. Receptet har jag lånat från under vårt tak, tusen tack för inspirationen och alla goda recept!


Mixad lök och persilja.





Min son gjorde köttbullarna!
 
 

Min bea gjorde jag på
fyra ägg som jag knäckte i blendern
2 msk dragonvinäger
2 tsk dijonsenap
4 krm salt
2 krm vitpeppar
0,5 burk dragon
Sen mixade jag det och hällde sakta i en hel flaska rapsolja medans blender jobbade på låg fart. Egentligen ska det vara olivolja, men min man gillar inte smaken då, trots att den är mild.



Så här blev det. Supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar