fredag 29 mars 2013

Sprang en mil!


Äntligen börjar det släppa! Detta var söndagen den 17/3 , så nästan två veckor sedan.

Den första km sprang Alexandra med mig, fast hon växlade ganska snart om till att gå fort istället eftersom hon fick lite håll. Hon ska få cykla med mig sen, när isen är borta.

Andreas hämtade henne, och sen fortsatte jag själv, på egen hand. Jag fick enorma vårkänslor där jag sprang. Det var en hel del människor ute och gick, och solen sken, det var en helt fantastisk dag.

Jag hade på mig vanliga löpartights, vilket visade sig vara lite för tunt. Jag vill köpa en kort termokjol till nästa säsong, som värmer låren och rumpan.

Jag tog det riktigt lugnt, med fokus på att ta mig runt, helst utan att gå något alls, men annars först vid en lite jobbig uppförsbacke. Jag trodde att det var lite mer än 5 km dit, men det visade sig var närmare 4,6 km, så jag sprang uppför den branta biten av backen, men gick resten. Totalt blev det gång i ca 2.5 minuter, men jag kände direkt att jag blev stel och kall, så inte så långa stopp igen. Jag orkade springa till 6,4 km innan jag gick lite igen, fick dessutom ett samtal då, men lyckades springa lite trots det. :D Jag höll ett tempo på ca 9-10 minuter per km, men jag sprang! Det kändes som det viktigaste just nu. Det kändes bra, och jag kommer fortsätta fokusera på att springa långt, inte snabbt, tills jag kan pressa lite mer.

Igen, vid ca 8 km fick jag gå en liten bit och igen vid 9,5 km. Jag kände mig jättetrött i fötterna och vaderna. Annars hade jag nog kunnat fortsätta. Men det kändes så bra! Precis som det ska göra! Jag kunde till och med faktiskt njuta av min löpning, vilket var fruktansvärt länge sedan sist! Jag är bara lite nervös inför premiärmilen, jag vill inte komma i mål sist, jag vill inte bryta, och jag vill inte DNS’a, men hur kommer jag att orka? Jag ska försöka tänka att det blir ett träningspass… Men jag ser inte fram emot det just nu, så vi får se hur det blir i sista stunden…

Den totala tiden på passet blev 1:35:36 på 10:01 km vilket inte känns så bra inför nästa söndag, men jag är larvigt nöjd ändå! :D Jag kan just nu inte jämföra mig med andra, och jämfört med mig själv är det riktigt bra, och nåt att bygga vidare på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar