fredag 1 mars 2013

Nu är det dags att satsa!


Vart tar tiden vägen? Snart är det faktiskt dags för premiärmilen, och kort därefter kommer Kungsholmen runt! Jag kommer köra halvmaradistansen. Dags att vakna, liksom.

Jag har känt mig oerhört oengagerad och slapp ett bra tag nu. Och i ca en vecka har jag dessutom varit sjuk, så ingen träning, och slarv med kosten. Och med slarv menar jag mycket frukt och paleodeserter. Eftersom jag har mataleriger så faller jag inte av paleovagnen så att säga, men ändå off-track. 

Jag måste köra igång igen med träningen, och skita i att jag ligger efter i schemat. Strunta i schemat! Min nya strategi blir att springa lugn och långsamt, men en i förväg bestämd sträcka. Nu har jag ju varit sjuk, så jag kommer mjukstarta, men sen måste jag verkligen hålla ut! Vart tog min motivation vägen?

En del av träningen är ju faktisk att äta rätt, eller bra, eller sunt, vilket ord man nu väljer. Så träningen går hand i hand med kosten, och när jag tränar så går det faktiskt bättre även med kosten. Jag får jobba lite på detta…

Nya tag är det som gäller, i alla fall. Men jag behöver lite planering och en liten startsträcka, så jag ska ägna helgen åt att läsa ut min bok It Starts With Food, sen kommer jag att från och med måndag köra min Whole30, och fullfölja den här gången, samt bli seriös i min träning. Jag känner mig lite förbannad på mig själv för att jag har släppt så här, men jag kan inte ändra på det nu, utan bara göra om, och göra rätt.

Vi ska åka till Funäsfjällen igen om ca en vecka, och jag har bokat in en privatlektion i längdskidåkning, med filmning. Det ska bli så kul! Inte för att jag kommer hinna träna jättemycket eftersom snön håller på att smälta bort här hemma, men jag hoppas att det ser bättre ut där uppe. Då kommer jag hinna åka varje dag den veckan. Jag kanske även tar med mig löparskorna, så blir det värsta träningsveckan! J Men då måste jag nog ta mina Icebugs, och de har ju ganska högt dropp, så jag vet inte hur det kommer gå. Jag får kanske även ta med mig mina Merrell, för säkerhets skull. Jag har i stort sett samma outfit när jag skidar, så det kommer funka.

Men jag måste verkligen planera med maten. I värmestugan finns inte jättemycket jag kan äta, så jag måste införskaffa en bra mat-termos… Men det är det värt! Den kan jag dessutom få nytta av när jag lär mig åka långt, så kan man stanna och äta/fika under färden. Eller hur Josefin? ;)

Förmodligen blir det ingen träning i helgen eftersom jag varit dålig, men på måndag måste jag springa lite, även om det är Andreas träningsdag. Upplägget får nog bli att jag måste springa lite varje dag, även om jag inte kör så hårt, annars kommer jag nog inte igång. Och bli bättre på att skriva om träningen här i bloggen så att jag inte kan smita! J

Ett annat mål, som blivit lite bortglömt, är att fortsätta gå ner i vikt. Nu kommer jag köra W30 som start, och sen bli lite bättre på att inte äta ”godis” mm, när W30 är slut. Jag kanske inte ska vara så strikt med frukten den här gången, det var ju också den jag föll på, och fick utstå kritik för, så jag kanske ska vara lite snäll, och äta två per dag, som man får. Då kanske jag inte faller av vagnen igen heller.

Jag vill ”tillbaka till framtiden”, känner jag. Jag var så vältränad och åt så bra, och kunde springa så länge. Jag saknar det. Och jag vill tillbaka dit, fast framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar