fredag 29 mars 2013

Jag skulle vilja skriva dagens WOD...

Men jag tror inte att skidåkning och löpning kvalar in som det... :)

Sista dagen i fjällen, för ett tag sedan nu. Jag har inte riktigt orkat blogga, men här kommer rapporten. :)


Jag började med att åka skidor, mot Ramundberget och Bruksvallarna. Det var så härligt väder och min teknik börjar bli bättre, så jag kände för att testa hur långt jag kan åka. När jag kom till mitt vanliga ”vänd-ställe” så körde jag istället åt vänster, och mot okänd mark! Måste tillägga att tre pensionärer körde förbi mig… Så, jag är inte snabb på skidor heller! :D De försvann efter ett tag och jag fortsatte själv. Delvis väntade jag på att de skulle komma en bit, så att jag inte skulle behöva bromsa i backarna, men de hade väldigt avundsvärd teknik, alla tre.

Jag tänkte att jag kör 5 km och sen tillbaka, då blir det en mil, men när jag närmade mig 4 km så såg jag att klockan blev för mycket, Alexandra skulle tävla i slalom och det ville jag inte missa, så jag vände, men passade på att ta några fina bilder först.

Bitvis kände jag att tekniken var riktigt bra, men jag måste verkligen öva! Jag höll en fart på ca 10-11 minuter per km när jag åkte bra (utan att ta bilder, och prata i luren), så det finns en massa förbättringspotential! :D Totalt blev det 7,27 km på 1:27:57, men då hade jag som sagt tagit lite bilder på vägen, njutit av naturen och pratat med Andreas på telefon. Men jag gillar verkligen att åka! Det blir nya skidor nästa säsong, och förmodligen nya pjäxor. Jag trodde jag behövde gå in dem, men märker nu att de inte kommer sluta trycka mot tårna, så jag behöver en storlek större. Men det blir nästa vinter.


Jag åt lunch, tittade på när min dotter tävlade i slalom – hon är helt fantastisk på skidorna! - och sen  såg vi en helikopter som landade i backen! Det var de Danska mästerskapen, och vinnaren fick en rundflygning som pris. Ballt! Efter det så åkte Alexandra och Andreas i de stora backarna, medans jag tog en löprunda. Samma bansträckning igen, 4 km, men den här gången kändes det mycket bättre! Tog det ändå lugnt och försökte fokusera på steget. Det gick bra och jag känner mig jättenöjd, men det var tungt på slutet, precis som det ska vara. :D Total tid blev 36:08 min och 4,01 km. Men jag är på G nu!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar