tisdag 15 november 2011

PW med Ingrid samt kommande planering

Funderar faktiskt på att redan nu förlägga mycket av min träning inomhus. Ska köpa kort nästa lön, för det är mörkt ute nu, och jag behöver gym-träna. Funderar på att förlägga träningen till gymmet tisdagar och torsdagar och då passa på att köra löpning och gymträning på samma pass, så att säga, vilket är lite tidssparande. Och samtidigt får jag flera vilodagar! :) På helgerna kan jag köra på dagtid, kanske, och då är det ljust ute, samt är det lättare att få sälskap om jag vill ha det. Ofta är det ju lättare att köra själv, men ibland vill man ha sällskap helt enkelt. :)
 
Känner mig lite taggad just nu, Jag och Ingrid gick ett pw-pass i söndags, min femma. Båda kände oss lite halva, så vi gick istället för att springa, men hon blev informerad om att det är löpning som gäller från och med nu! :) Och hon är på. Jag måste ge gärnet om jag ska hinna komma upp i distans innan maran.
 
Jag har nämligen kommit på att jag vill ställa upp i Stockholm Marathon också! (Inte bara jubileums-marathon) :D Och ju mer jag tänker på det ju bättre känns det. Min löparkompis Josefin ligger på v.16 på fem-timmarsprogrammet, så jag kastar mig in på v.15 och hoppar över v. 16 och sen kör vi samma veckor. Det känns så himla kul! Jag har tidigare inte haft nån att varken springa med eller prata löpning med. De flesta har istället tyckt att jag är lite "konstig" som springer flera timmar när man kan cykla, eller ta bilen. ;) Även om man inte springer ihop varje pass, så har man nån att diskutera med, nån att sporra och bli sporrad av. Och vi kommer ju ställa upp i samma lopp! Så kul!
 
Nu har jag två löparkompisar och en "löparkomis" - som cyklar bredvid mig. Tidigar jobbade jag nästan där hon bor, så då gick vi på pw ofta, men nu har det inte blivit så mycket - sorry gumman! Men med lite planering så ska även det gå, eller hur!? Fast i forma av cykel-löpning då! ;)
 
På lördag ska jag gå min sista pw (om jag inte blir sjuk eller så och behöver ett lugnt pass naturligtvis) med Sussie och kanske med min cykelkompis ovan. Det känns lite sorgligt, för Sussie vill inte springa... Och att få in ett pw-pass varje lördag när jag ändå ska träna så mycket känns just nu orealistiskt. Får kolla om även hon är intresserad av att cykla istället.
 
Oavsett så gäller alltså marathonträningsschemat för fem timmar från och med nu, och just nu befinner jag mig i v. 15. Jag kommer ta det luuugnt, men ändå försöka de distanser som står. Idag kommer det bli backlöpning! Jag har fått tips om en backe en bit bort. Om själva backen funkar så kommer det bli ett perfekt pass! Jag tror att det kan vara ca 2 km dit, och man kan ta en något kortare väg tillbaka. Hoppas verkligen att den här backen funkar! :D
 
Det enda jag behöver just nu är ett par vintertight! Det är kallt ute nu!

3 kommentarer:

  1. Härligt att du är så peppad! Sådana inlägg behöver jag läsa massor av just nu :)

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Vi får väl se vad vi kan göra med tightsen. :-)
    Puss puss

    SvaraRadera
  3. @Pernilla: Vad kul att jag kan peppa dig! Jag blir peppad av din blogg oxå, men jag har inte haft så mycket tid i veckan... Jag ska kolla in din blogg i dagarna! :)

    @Maken: Tackar tackar hjärtat! Jag behöver en mössa oxå. ;)
    Puss puss

    SvaraRadera