lördag 12 november 2011

Jag har gått upp i vikt! 11 11 12

Ingen bra vecka! Har varit hemma pga sjukdom och helt vältrat mig i frukt, både färsk och torkad! Speciellt igår kväll. Känner att magen är lite svullen till och med. Jag har gått upp 0,6 kg och magen och midjan är större än förra veckan. Så det blev +6 cm...!!! Nu räcker det! Nya tag från och med idag. Känner att jag har slarvat med både träning och mat, men nu är det nog! Blev lite inpirerad av http://www.fit2fat2fit.com/, som en kompis skickade till mig, så nu är vi igång igen! Nästa vecka måste jag ha gått ner 1 kg!!! Inga fler ursäkter!

När jag analyserar mig själv så tror jag att min viktuppgång har flera orsaker:  Jag har varit hemma pga av sjukdom så jag har inte förbrukat energi speciellt mycket. Jag har ätit mer salt än vanligt och även hyffsat mycket potatis. Jag har ätit mer frukt än vad som är bra och även torkad frukt.

Nu är det dags att bli strikt! Max två frukter per dag och ingen potatis tills vikten är i balans. Jag ska köpa träningskort när jag får nästa lön, vilket jag egentligen skulle ha gjort redan, men det blev inte så. Jag ska kolla marathon-träningsprogrammet och se var jag kan börja följa det. Josefin ligger flera mil före mig så jag måste komma ikapp! :) Jag måste även kolla lite recept så att jag vet och kan förbereda maten så att jag inte tar en nödbanan då och då.

Ikväll ska jag gå min mil, med Sussie, och imorn ska jag springa med Ingrid, om vi kommer iväg i bra tid, annars går vi på kvällen, om jag inte kan få henne till att springa. :)

Fler som vill träna? Främts löpning eftersom tiden närmar sig!

Let's go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar