måndag 21 november 2011

Mitt första långpass

Japp! Dags för det första långpasset enligt schemat!

Det stog 14k på schemat, så jag tänkte att jag skulle köra milenspåret och sen förlänga med min femma. Jag startade där vi brukar starta när vi går, och körde på. Kände återigen att kroppen var trött. Nu var klockan ca 13 och tanken var att bli klar till 15-15:30 för sen skulle vi åka med makens son hem till hans mamma.

Jag höll steget igen och det kändes bra, men jag blev trött fort och fick gå igen!!! Tänkte att det inte gjorde nåt, skulle bara fokusera på att göra en lång runda idag. Sprang och gick om vartannat, igen... Funderade på varför jag var så trött... Och kom på att det var ett tag sedan jag åt! Fördelen och nackdelen med att äta som jag gör, man står sig lääääääänge! Jag var inte hungrig, men kände att kroppen saknade enerig, samt att jag gjorde ett ganska hårt pass igår, för att vara mig.

Till saken hör att vi var på en fantastisk middag i fredags, men otroligt gott kött! Oxfilé med rotgrönsaker. Mmmmmmmm!!! Naturligtvis började jag fantisera om den där biffen! :) Och jag blev lite hungrig.... Det enda jag hade ätit var frukost, tre ägg. Så klart att jag var trött, lixom!

Jag kände att kroppen var slut, och att den kämpade med att bränna fett som är tungt att göra. Jag kämpade på för att ta mig runt, men kände mer och mer att det inte skulle gå. Jag var trött och hungrig, och kände att det inte var värt att kämpa hela milen "bara för att", det skulle antaglien slå tillbaka bara. Det känns ändå som att träningen är ganska effektiv just nu, bara att jag är i dålig form.

Jag linkade hem med svansen mellan benen och totalt blev det nog ändå ca 9k när jag kollar på kartan. Tiden blev 1:37, så det var ju mindre bra. 685 kcal brände jag och snittpulsen var 147 bpm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar