onsdag 22 februari 2012

Kan det verkligen hända igen???

I torsdags var det dags att springa intervaller. Jag ändrade min plan från att springa 8 km med intervaller mm till att 5 km, och sen styrketräna. Jag tänkte att när jag kommer till 4,9 km så kör jag stenhårt! Värsta spurten liksom! :) Tiden var ca 38 minuter, rekord! Det kändes så bra! Gjorde mig redo att springa på ordentligt, hade steget, ökade farten och såg fram emot en bra tid, min bästa på typ 6 år! He he. Men vad händer??? Bandet lägger av! Cooldown i 30 sekunder... Jag trycker febrilt på alla knappar för att få igång eländet igen, men det går inte, det stängs av. Vad i hela världen pågår!?! Det är inte fem km, vilket skulle kunna förklara lite kanske, och det har inte heller gått en timme, utan typ 39 minuter, hur är det möjligt att bandet stänger av igen??? Och den här gången är det det andra bandet…
Frågar två tjejer som verkar ha koll, om de vet, men ingen av oss fattar nånting… Jag svär åt det förbannade löpbandet, jag hann inte ens kolla tiden ordentligt. Och jag som gick mot ett litet rekord! Som jag dessutom hade tänkt slänga i ansiktet på Andreas! J Det var därför jag ville spurta, för att ge honom en tid han inte kan slå. Grymt, jag vet. J

Jag försöker köra lite till, för att komma upp i fem km, men tappar verkligen all motivation. Testar igen för att se om jag kan välja ett annat program eller nåt, men det verkar inte gå. Jag får helt enkelt leta fram en manual när jag kommer hem.

Styrketräningen går i alla fall bra. Börjar känna mig stark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar