onsdag 22 februari 2012

Föreläsning 21/2 med Charlie Söderberg

Dags för föreläsning nr 2. Eller, det var så det var planerat. Den här gången tillsammans med Andreas. Vi skulle gå och se Charlie Söderberg föreläsa om privatekonomi. Det kan ju vara intressant, tyckte vi. Det skulle med andra ord bli en vilodag för mig, till fördel för privatekonomi.
Under dagen ringer Andreas och säger att han har blivit sjuk och är hemma igen, så vi bestämmer oss för att avboka föreläsningen. Nya planer. Vad göra? En lucka i schemat… Hur bär man sig åt? Tänka tänka. Jag hade ju inte gymkläderna med mig. Åka hem och hämta? Nej, jag vet! Jag pluggar istället!
Ja, sagt och gjort. Efter jobbet åkte jag hem och pluggade företagsekonomi, överavskrivningar. Kan nån förklara!?! Vadan detta oskick att använda skattemässiga avskrivningar? Ingen verkar ju veta hur man gör. Imorn, torsdag, ska jag få låna en bok av en kollega som nyss läst på universitetet. Får se om det bringar nåt ljus över det hela. Varför inte bara köra planenlig avskrivning??
Nåja, överkurs kanske. J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar