söndag 29 januari 2012

Vill ha ett par skidor!!!

Nu har jag lusläst annonser på Blocket, men antingen så är det för låg vikt på skidorna eller så har de blivit sålda...

Alexandra tog i alla fall tre varv runt tomten idag, jätteduktig. Det var första gången hon åkte och hon fick ett par sprillans nya igår.

Efter hennes skidtur med mig pulsandes i snön bredvid, så tog vi en löprunda tillsammans. Hon sprang jättebra, men fick gå ibland. Jag har missat att köpa löparskor till henne, så hon sprang i vinterskorna, det var lite tungt.

Ganksa bra träning trots allt att hålla hennes tempo men ändå springa. :) Det blev lite intervaller, när jag skulle jaga henne, och lite löpskolning. Allt som allt sprang vi ca 3 km, men det tog lite tid. Hon gick, höll mig i handen, och jag försökte jogga i hennes gångtempo. Det var spännande, och deffinitivt nåt jag kommer göra om.

Jag sa till henne att nu är du en löpartjej! Nej, sa hon, hon är en danstjej. Ja ha, bara att rätta in sig i ledet. :) Hon hade dans i morse, och har börjat dansa till musik inne på sitt rum, så hon har nog rätt. Men även hon vill att vi springer igen. Ska gensast införskaffa löpardojjor till henne, så hon kan springa ordentligt.

Jag är numera jättesugen på att åka längdskidor! Och det är väl ett bra komplement till löpningen? Jossan, har du skidor? Lite allternativträning, sådär. :)

Nästa vecka gäller ordentlig diciplin! Fick anstånd med mina två första uppgifter till på fredag, så det är bara att plugga nu, och träna förståss. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar