lördag 28 januari 2012

Studier, jobb och familj

Jag sökte några kurser på universitetet till den här terminen, så många jag bara kunde, men blev reserv på alla... Ställde in mig på att det inte skulle bli nån kurs den här terminen, utan att jag måste söka igen till nästa. Bestämde mig för att göra om högskoleprovet, som jag gjorde nu sist med ett superdåligt resultat.

Sen fick jag besked om att jag kommit in på juridiken! En fortsättningskurs som jag måste ha till min utbildning. Wow, blev jätteglad. Fick sen hem ett brev med inloggningsuppgifter mm, bara för att sen se att det var ytterligare en kurs! Jag kom även in på fortsättningen på redovisningen! Jag måste ha den också för att bli klar! Så från att inte gå nån kurs allt - går jag nu två!

I juridikkursen ligger jag efter och mina böcker har inte kommit... Men det går nog ändå. :) I redovisningen har det inte riktigt kommit igång, så där är det lugnt. Det här innebär att jag måste ägna mycket av min tid till studier, framför allt helger.

Några tips om hur man får tiden att gå ihop? :) Måste även hinna med träningen, och inte minst familjen!

Så nu gäller det att planera ordentligt. Det lär bli lite övertid på jobbet inom en snar framtid också med alla bokslut som ska göras, och årsredovisningar.

Varför har dygnet bara 24 timmar?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar