lördag 1 november 2014

141101: Fjällöpning

Sista dagen i fjällen, så vad ska man hitta på... Vi tog en runda till Funäsdalsberget, och dimman låg tät på toppen.

Där nånstans ska toppstugan ligga...
Väl tillbaka i lägenheten var det bara att svida om snabbt, om jag ville ha nåt dagsljus på rundan. Observera texten på mössan, fin va?
Vi glömde Baracks reflexväst, så han fick en reflexBamse istället. Han fick även ett nytt koppel med inflätat reflexband.

Vi tog oss till vattenfallet, men det var jättekallt om fötterna, och lite halt då det blivit lite isigt på vissa ställen. Jag bestämde mig för att vända här, men måste först ta en fin bild.

Barack har inte riktigt fattat det där med kameran... Men här har vi kommit till vårt stopp. Det blev en jättekort runda.

Mina tår var illröda efter rundan, vilket inte riktigt syns på bilden. Det gjorde riktigt ont! Det hade jag inte riktigt känt innan jag kom hem igen.
Då var det väldigt skönt att bastun var förberedd och varm! Jag slet bara av mig ytterkläderna, sen in i bastun!
Långsamt spred sig lugnet i kroppen när värmen steg i blodet.


Pinsamt kort, men jag kom ändå ut på en runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar