lördag 1 november 2014

141011: Pulled chicken

Körde mitt gamla recept, via 56kilo, igen, med kyckling.
Jag gjorde min förenklade variant


Barbequesås
Drygt 1 dl vatten
Drygt 2 dl chilisås med så lite socker som möjligt
1 dl äppelcidervinäger
1 gul lök
2 vitlöksklyfta
3 msk worcestershiresås

2 dl finhackad rotselleri
2 msk dijonsenap
1 msk honung
2 msk oxfond eller 1 köttbuljongtärning

1 msk paprikapulver
2 tsk chilipulver
1 msk liquid smoke (kan uteslutas)
salt, peppar



1 paket med färsk kycklingfilé ca 8 st
Ca 2 msk liquide smoke
1 msk vitlökssalt
1 msk sellerisalt
1 msk löksalt (hittade inget sådant, så jag blandade lökpulver med vanligt flingsalt)
Det är väldigt praktiskt med handskar. Skönt att slippa i alla fall lite handtvätt, mina händer blir så torra.
Blanda alla salter i en skål

Ner med allt i crocken, och gå till jobbet. :)


Kyckling ska man inte laga längre än fyra timmar, så fyra it is.

Så vansinnigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar