lördag 13 september 2014

140913: Tankar inför framtida lopp

Det är på tiden att jag lägger upp lite mål här igen. Jag har funderat över mina prestationer hittills, och känner mig inte helt nöjd, faktiskt. Det känns dessutom som att jag har svikit när jag har lovat att ställa upp i lopp som jag sedan avbokat för att jag inte känt att jag skulle klara av loppet i fråga. Jag vill inte vara en svikare, en bangare, så därför måste jag lägga om taktiken lite.

Det får nu bli lite mer långsiktigta mål istället. Halvmaran går idag, men som jag sagt tidigare så ställer jag inte upp i år. Jag har pga tidsbrist inte kunnat träna som jag velat, och i perioder gör det ont i bäckenet. Men nog om det, nu ser vi framåt istället med en ny plan.

Jag ångrar fortfarande att jag inte ställde upp i loppet som gick i den nybyggda södra länken-tunneln, så jag anmälde mig till Tunnelloppet, och det ska jag genomföra. Träningen just nu går ut på att klara av det loppet bra. Så det är korttidsmålet.

Tanken är att jag efter tunnelloppet, 22/11, kommer vara hyffsat tränad, så då ska jag hålla det och gå på nästa års mara. Så nästa mål är Stockholm Marathon 2015.

Vid sidan av den träningen så kommer jag öka på cyklandet, men med ökad frekvens efter maran.

2015 ska jag ska även lära mig crawla. Vi ska köpa en Jetstream till vår rampool nästa sommar och hoppas att jag kan simma en del i den. Jag kommer även investera i en våtdräkt och simma vid stranden en del.

Varje vinter åker jag skidor, och de är sagt att de ska bygga en skidtunnel i Vårberg, så jag ska kolla hur det ser ut med det och sen investera i ett skidkort där inför Vasaloppet.

Efter maran 2015 ställer jag om siktet på Klassikern, med start på Vasaloppet. Under ett kalenderår vill jag göra klassikern, och nu är även Josefin på, så det är gött.

Sammanställning;

2014 : Tunnelloppet 22 november
http://www.lidingoloppet.se/tunnelrun/#.VBQ6Mk0cS00

2015 : Stockholm Marathon
http://www.stockholmmarathon.se/start/

2016 : En Svensk Klassiker
http://www.ensvenskklassiker.se/klassikerloppen/

Hoppas att skidtunneln i Botkyrka blir klar snabbt! För mer nyheter kommer jag spara länken för Sthlm SkiCenter:
http://www.sthlmskicenter.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar