lördag 13 september 2014

140827: vilodag med cykelutställning

Idag var det vilodag, och på lunchen gick jag och tjejerna på kontoret inne i stan, på cykelutställning. Från vänster till höger är det det: Karin som är Salvatores sekreterare, Cecilia som är Tonys sekreterare och sen är det Ingela som sköter flera av de andra bolagens bokföring, och så jag bakom kameran som sköter Bianchis bokföring just nu. Alla tillhör Grimaldi Industri. Många av cyklarna på utställningen kommer från "oss" som till exempel Crescent och Monark.


Jag och Cecilia

Det här är en gammal hundförarcykel från armén. Hunden ska sitta på den där plattan när man cyklar.

Lite modernare cyklar

Historia
Balla cyklar


Och lunch måste man ju ha.
 



Vacker omgivning. På väg tillbaka till kontoret.
Detta undrade vi vad det var

Stockholm är fantastiskt vackert!

I den här omgivningen vill de bygga ett mässingshus... Jag fick se en bild på det sk Nobel-huset, och jag tycker inte att det passar in alls. Det ska ligga på hitsidan om vattnet.

De vill riva tullhuset som man ser nedan för att få in mässingsbygget, men varför inte riva dessa träskjul istället?

Straxt efter träskjulen ligger då detta vackra tullhus, till vänster i bild. Och rakt fram är kontoret.
Så här ser resten av veckan ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar