lördag 13 september 2014

140907: Pass med Josefin igen

Den här gången tog jag inte med mig Barack, utan ville fokusera lite mer på mig själv - ego va? :-)

Josefin och jag körde på som vanligt, men hon är lite snabbare än mig, så jag bad om att få hålla farten i början. Jag tänkte ändå på att vi kommer möta lite backar, så jag försökte hålla en bra fart. Målet var att komma runt på ca 38 minuter.
Och det gick väääldigt bra! Och jag gick ingenting. Jag är supernöjd med dagens pass!
Snittiden skulle bli 7,37 och som man ser så blev den 7,23!


Nu fick jag med en bild! Kom på det när vi kommit till bilen, men bättre sent än aldrig! :-)
Tack för ett superbra pass Josefin!
 
Dessutom hann vi prata om En Svensk Klassiker, och Josefin är på! Det är ju bara rättvist, då det var hennes fel att jag började fundera på att göra en själv. Nu kör vi ihop, och enligt planen så börjar vi under 2016 eller 2017, beroende på hur lång tid det tar att träna upp sig. Framför allt för mig, då det hela tiden visar sig ta längre tid för mig än vad jag kunnat föreställa mig, att komma i form.
 
Mitt bäcken orsakar mig fortfarande en hel del smärta, även om jag nu kan ignorera den rätt bra, och det blir bättre, men jag vill inte ställa upp i fler tävlingar utan att känna att jag klarar av disciplinen. Just därför kommer jag inte heller att ställa upp i halvmaran den 13/9. Jättetråkigt, men jag klarar inte av det just nu. Jag måste sätta upp lite mer realistiska mål. Därför kommer starten för klassikerna att bli ganska långt fram, men då ska jag baske mig klara av hela också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar